Standardizasyon Vs 3D Baskı
Henry Ford, üretim bandını otomobil
fabrikalarına uyguladığında, ve bunun sonucu olarak Ford'un hızlı ve büyük
ölçekte üretilmesine izin verdiğinde, arabalar orta sınıf için uygun fiyatlı
hale geldi. Bu hamleyle seri üretimi
mümkün kılmak için, otomobilin tasarımı son derece standartlaştırılmıştı ve bu
da Henry FORD’un ünlü sözüyle yeni pazarlama ve üretim mantığının nasıl
olacağını gün yüzüne çıkardı “Her müşteri, siyah olmak kaydıyla istediğiniz
renk bir aracı seçebilirsiniz.” Standardizasyon, sanayi devrimi için bir ön
şarttı. Bir ürünün tek bir kişi tarafından el yapımı olduğu işçilik zamanları
kayboldu.
Sanayi devriminden yıllar sonra
standardizasyon neredeyse her yerde norm haline gelmiştir. Buna karşılık,
günümüzde insanlar kendilerini farklılaştırma ihtiyacı hissediyorlar.
Tüketiciler giderek işçiliğe değer veriyor ve kişiselleştirilmiş ürünler yeni
bir trend haline geliyor. Üzerinde isimleri olan Coca-Cola şişeleri ve
özelleştirilebilir Adidas spor ayakkabıları, kitle özelleştirme buzdağının
sadece görünen kısmı.
İşte tam da burada 3D baskı teknolojisi kişiselleştirme ihtiyacınızı
mükemmel bir şekilde karşılar, çünkü
istediğiniz her şeyi istediğiniz zaman yapmanızı sağlar. Neredeyse sınırsız
özgürlüğe izin veren geleceğin üretim tekniğidir. Ek olarak, 3D baskı düşük
etkili, sürdürülebilir bir çözüm olabilir - görünür bir atık yoktur ve
hammaddeden başka bir şeyin taşınmasına, depolanmasına, alışveriş merkezlerine
ve paketlenmesine gerek yoktur. 3D baskı gerçekten hepimizin beklediği çevre
dostu üretim yöntemidir
3D baskı, en yeni ve sürdürülebilir bir teknoloji olarak sunulan yeni bir çözüm
olduğunu sanırım kabul etmeliyiz. 3D baskı, geleneksel üretimdeki
sürdürülebilirlik sorunlarına bir çözüm olduğu gibi
şimdiye kadar kabul görmüş bir çok
pazarlama ve üretim tekniklerini değiştirebilir
Comments